Startrooper Unitica, a galaxy quest

In het jaar 2087, na de ramp veroorzaakt door het broeikaseffect, is er door de bewoners van moeder Aarde naarstig gezocht naar andere plaatsen in het heelal waar geleefd kan worden. De aarde voldoet namelijk niet meer aan de wensen van de aardbewoners.

Helaas voor captain Long Bowl heeft het ruimteveer Unitas motorpech gekregen bij de 4e melkweg en moest een noodlanding maken op de planeet Zorzia.Daar aangekomen bleek dat er meerdere heelalbewoners met dezelfde problemen kampten en ook op zoek waren naar een nieuw onderkomen.Door een zware meteorietregen gaat ook op die planeet elke levensvorm kapot en hebben de overlevenden besloten om de handen ineen te slaan om gezamenlijk het heelal weer in te trekken.

Met vereende krachten word er van alle aanwezige nog werkende ruimteschepen en onderdelen 1 groot ruimtestation gemaakt. Samen trekken re ‘troopers’, onder begeleiding van de zogeheten Space Scouts, verder het heelal in op zoek naar een veilige planeet.

Wel vertoont het ‘ruimteschip’ nog vele kuren en moet er hier en daar dus nog wel hard gewerkt worden. Dat valt lang niet mee gezien de cultuurverschillen, maar de zoektocht moet voort en ze komen terecht in een voor hun wel heel vreemde wereld, waar u als toeschouwer nu getuige van bent. Maar zoals u weet is in het heelal niets zoals het ‘thuis’ gewend was. Voor de bemanning niet, maar dus ook niet voor U.

De Vereniging - Startrooper Unitica, a galaxy quest (2007)

De Vereniging - Startrooper Unitica, a galaxy quest (2007) Foto +