King Mumat

In het land Ta Mumamoe, bewaken de Mumats al sedert eeuwen de orde.
Ik hoor je vragen: ?Wat is een Mumat?? Nou, het kan het beste omschreven worden als een kruising tussen een gigantische olifant en een mammoet.

Zij zijn de beschermers van rust en vrede en leven in harmonie met het Kukatilvolk. De Kukatil is een beresterk aar vreedzaam volk, al zou hun uiterlijk je op een heel andere gedachte kunnen brengen. Maar achter hun, voor ons mensen, toch wel griezelig uiterlijk schuilt een lief karakter en een vreemd gevoel voor humor.
Verder hebben ze absoluut geen manieren, zijn ze vreselijk nieuwsgierig, hebben altijd honger en dorst, net als hun koning, de Mumat, voor wie ze dan ook alles doen, ongelijk wat.

Op een reis naar wellicht mooiere oorden is King Mumat na een aanval van een vijandig volk danig in de problemen geraakt en kan niet op eigen kracht terug naar zijn vertrouwde weide. Na het horen van de roep om hulp van hun koning brengen de Kukatil hem uitgeput en gewond door pijlen en speren op hun wagen terug naar Kukatil om daar weer aan te sterken. De reis verloopt voorspoedig en het is een indrukwekkende stoet totdat de koning ???..

De Vereniging - King Mumat (2006)

De Vereniging - King Mumat (2006) Foto +