Het Wilde Westen

Groep: De Vereniging
Uitslag: 2e plaats (140.5)
Ontwerper:
  • Henk Boltje
  • Bekers/Prijzen:
  • Publieksprijs
  • Wie denkt er niet eens aan cowboys en indianen? Maar was het echt zo’n wilde tijd als men ons in western-films wil doen geloven? In het prille begin zeker. Echter, met de komst van de postkoets, telegraaf en trein werd het westen aanzienlijk beschaafder. De doorslag gaf echter het in dienst treden van US-marshalls die echt orde op zaken stelden.

Bi] de indianen was het opperhoofd toonbeeld, leider en tevens het gezicht van de stam. Vlak daarna kwam de medicijnman, op een gedeelte van de praalwagen een rituele dans uitvoerend ter voorbereiding op de jacht. Van het dorpsleven uit die tijd laat de wagenbouwgroep u het saloonleven zien. De eerste plaats waar cowboys vertier en na maanden hun eerste bad vonden. Tevens ziet u het sherriff-gebouw en het schavot, waar zich menig drama afspeelde.

De Vereniging - Het Wilde Westen (1989)

De Vereniging - Het Wilde Westen (1989) Foto +