Harry Potter

Harry Potter, Wat? De naam zegt je niets. Dan ben je waarschijnlijk slachtoffer van de spreuk: AMNESIA COMPLETA. Want wie kent Harry niet, is het niet van de boeken van J.K. Rowling dan zeker wel van de verfilming van het eerste deel ‘De steen der wijzen’. Omdat ik de tegen- spreuk die veel lijkt op (de kietelspreuk) nog niet helemaal onder de knie heb, dan maar even in het superkort:
Harry woont sinds de dood van zijn ouders in een bezemkast onder de trap in het huis van zijn zeer onvriendelijke tante en oom Duffeling. Het leven is vreselijk voor hem. Op zijn elfde verjaardag hoort Harry dat hij net als zijn ouders een tovenaar is; iets wat zijn leven totaal verandert.
Hij gaat naar Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Poeus waar hij alles leert over bezemstelen, toverdrank en monsters. Zweinstein is verdeeld in vier afdelingen genaamd Grifoendor, Huffelpuf, Ravenklauw en Zwadderich. Harry Wordt door de sorteerhoed onder de afde- ling Grifoendor geplaatst, samen met zijn nieuwbakken vrienden Ron Wemel en HermellenGriffel. Zijn rivaal Draco Malfidus komt bij Zwadderich terecht. Om verder uitvoerig te beschrijven wat er het eerste jaar allemaal met Harry op Zweinstein gebeurd gaat veel te ver, dan moet je het boek maar lezen of de film gaan zien. Maar weet je wat nog beter is, dat is de spreuk MOBILICORPUS die biedt direct uitkomst, de spreuk om personen op een andere plaats te krijgen, ik neem je gewoon vanmiddag mee naar Zweinstein. Als opwarmer hier alvast het schoollied:

Zweinstein, Zweinstein, Zwijnig Zweinstein, / Leer ons toch volop. Of we nu oud en kaal zijn, / Of jong met een puistenkop.
Prop onze hoofden vol met weetjes, / Hopelijk voelen ze zich daar thuis, Want nu zijn ze leeg en tochtig, / Vol vliegjes, stof en gruis.
Leer ons Wat het weten waard is, / Maak ons ietsje minder dom, Doe je best, dan doen Wij de rest, / En studeren onze hersens krom!

Hou je vast komt ie MOBILICORPUS. Oh ja, nog een wijze les:
Draco Dorrniens Nunquam Titilandus. (plaag nooit een slapende draak)

De Vereniging - Harry Potter (2002)

De Vereniging - Harry Potter (2002) Foto +