Indiana Jones

Groep: De Vereniging
Uitslag: 3e plaats (134.0)
Aantal bloemen: 40.000

Wij wagenbouwers/sters van De Vereniging werden dit jaar geïnspireerd door 2 films van Steven Spielberg, waarin hij zijn-en onze held laat schitteren. Wie kent er deze held nog niet. Indiana Jones, professor in de archeologie, durfal, avonturier met stalen zenuwen! Voor wie deze films nog niet gezien heeft, schetsen we even een korte inhoud.

In ‘Raiders of the lost Ark’ bindt Indy de strijdt aan met trawanten van Hitler, met als inzet de ark des verbonds. In ‘Temple of Doom’ neemt Indy het op tegen aanbidders van Kali, die de sarkarcistenen uit een dorp hebben gestolen en de kinderen uit hun dorp in de mijnen laten werken. Op de wagen laten we delen van beide films zien- en de Vereniging zou de Vereniging niet zijn als dit niet gepaard zou gaan met een zinderende show, waarbij we scenes uit beide films naspelen. Vandaag leeft Indiana Jones in Vollenhove.

Bij iedere stap die daar zet is er bloedstollend gevaar, want als avontuur een naam moet hebben, moet het wel Indiana Jones zijn.

De Vereniging - Indiana Jones (1985)

De Vereniging - Indiana Jones (1985) Foto +